Programma 3.
Verkeer en openbare ruimte
Wat mag het kosten?
3.1 - Verkeer / Parkeren
Realisatie 2014 | Begroting 2015 | Begroting 2016 | Raming 2017 | Raming 2018 | Raming 2019 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Totaal lasten | 660 | 1.648 | 674 | 685 | 721 | 727 |
Totaal baten | 76 | 464 | 65 | 23 | 21 | 23 |
Saldo baten en lasten | 584 | 1.183 | 609 | 663 | 700 | 705 |
Stortingen in de reserves | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bijdragen uit de reserves | 177 | 497 | 92 | 90 | 88 | 86 |
Resultaat | 436 | 687 | 517 | 573 | 612 | 619 |
Lasten ontwikkeling
Welke verschillen zijn er ten opzichte van voorgaand jaar?
In het resultaatgebied 3.1 Verkeer / Parkeren zijn de lasten € 974.000 lager.
De belangrijkste verschillen zijn :
- een eenmalige investering in 2015 voor de Rotonde Ringweg-Brem-De Gagel (€ 800.000 voordelig)
- lagere lasten als gevolg van gewijzigde interne doorbelasting (€ 110.000 voordelig)
- een eenmalig budget in 2015 voor extra verkeersmaatregelen, zoals Fietsoversteek Heivelden/Heuveleind (€ 50.000 voordelig)
In het resultaatgebied 3.1 Verkeer / Parkeren zijn de baten € 399.000 lager.
Het belangrijkste verschil is :
- een eenmalige subsidie in 2015 ten behoeve van de investering van de Rotonde Ringweg-Brem-De Gagel (€ 400.000 nadelig)